SOM KUND HOS ADOLFSONS HAR DU ALLTID 10 DAGARS ÅNGERRÄTT

Ingen affär är avslutad förrän du som kund har sett och godkänt dina varor. Adolfsons erbjuder 10 dagars ångerrätt på alla varor.

För att denna ångerrätt skall gälla kräver vi att varan skickas tillbaka i oförändrat skick och vara oss tillhanda inom 10 dagar efter att du fått hem din vara.

Eventuella märkes-tags skall finnas kvar på plagget. Alla varor som skickas tillbaka måste vara packade i vadderat kuvert, skyddspåse eller kartong. Skor returneras med originalkartong som läggs i kartong eller påse. Kommer returen tillbaka med tejp eller returfraktsedel direkt på originalkartongen avslås returen eftersom kartongen då blir förstörd och inte kan säljas i befintligt skick.

RETURER

Vid retur av varor betalar du själv returfraktkostnaden på 39 kronor oavsett vikt eller storlek på paketet. Vid retur av reavaror är returfraktkostnaden 59 kronor. Använd helst samma påse eller kartong som du fått varorna i. Skicka tillbaka den felaktiga varan tillsammans med returformuläret till oss och använd medföljande returfraktsedel. Denna returfraktsedel är förbetald och gör det smidigt för dig att enkelt lämna in paketet hos ditt närmaste ombud. När vi fått varan kontrollerar vi och godkänner returen. Summan för returfrakten  dras sedan från varuvärdet vi betalar tillbaka.

Behandlingen av din retur sker vanligtvis 3 – 7 arbetsdagar efter det att vi mottagit din retur. Det kan uppstå mindre förseningar i vår returhantering i samband med jul- och reaperiod. I undantagsfall kan det ta upp till 14 dagar vid återbetalning, vilket är max-tiden enligt lag. Vi beklagar eventuella olägenheter detta kan medföra.

BYTEN

Vid byte av storlek bjuder Adolfsons på returfraktkostnaden när du använder den medföljande returfraktsedeln.

Kontrollera först att önskad bytesvara finns kvar i lager. Maila oss sedan på info@adolfsonsklader.se med ämnet ”Byte + ditt ordernummer” i ämnesraden. Skriv vilken storlek du önskar byta till så lägger vi undan detta till dig. När vi godkänt bytet skickar vi ut den nya varan till dig.

Önskar du få returvarorna snabbt ber vi dig att göra en ny beställning och be om pengarna tillbaka på retursedeln. Skriv då på retursedeln att du gjort en ny beställning så debiterar vi inte för returfraktkostnaden. Byte gäller endast byte av storlek och ej byte till annan vara.

SKADADE VAROR OCH FELPLOCK

Gäller det en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara står vi självklart också för returfrakten. Kontakta oss alltid om detta sker.

Vid transportskador, d.v.s. om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det, skall du anmäla det på plats vid det angivna utlämningsstället.

Om du ångrat dig efter att paketet har skickats från oss måste du ändå först hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och sedan skicka tillbaka det till oss enligt ovan.

ÅTERBETALNING

Om ett köp hävs vid till exempel utnyttjande av ångerrätten, reklamation eller godkänd retur återbetalar vi alltid dig som konsument inom 14 dagar efter att vi mottagit försändelsen.

Adolfsons står alltid för transportrisken för dina beställningar ut till dig. Du som kund är däremot ansvarig för att försändelser kommer tillbaka till oss. Var noggrann med hur du förpackar varorna. Nederst på returfraktsedeln står kollinumret för returen. Spara kollinumret för att kunna spåra din retur och se om vi mottagit den.

Adolfsons förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Vid reklamationer som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden då vi alltid följer deras rekommendationer. Generellt vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets regler för e-handel (se konsumentköplagen).